Biografie
Biografie van Frank Krake: alles wat je moet weten over deze spreker
De laatste 12 jaar uit het ondernemersleven van Frank Krake zijn het best te omschrijven als een achtbaan. Na de verkoop in april 2012 van zijn bedrijf Bukatchi (Outdoor Lifestyle), een grossier in tuinmeubelen, is Krake begonnen met het schrijven van een boek over het enerverende traject dat hij in die 12 jaar heeft afgelegd en het geven van presentaties en lezingen over de vele facetten van het ondernemerschap.
Na zijn studie (HEAO-CE) is hij in 1989 zijn carriere begonnen als inkoper bij Wehkamp in Zwolle. In 1994 besluit hij de andere kant van de tafel op te zoeken als commercieel directeur bij Unimeta BV . Een fabrikant van tuinmeubilair met 300 FTE’s en een fabriek zo groot als drie voetbalvelden aan de rand van het centrum van Enschede.
Daar werkt hij zich op tot directeur/eigenaar, maar dat gaat niet zonder slag of stoot. Vele rampen worden overleefd; van vuurwerkramp tot SARS en van 9/11 tot het faillissement van een toeleverancier. Krake kan er vol vuur en tegelijkertijd relativerend over vertellen. Daarbij spelen de (financiële) avonturen met diverse banken een belangrijke rol.
En als Unimeta dan in 2005 zelf failliet gaat, zit hij zonder werk of uitkering thuis. Maar Krake recht zijn rug en start een kop-staart bedrijf in tuinmeubelen genaamd Bukatchi BV. Dit bedrijf bouwt hij uit van 4 naar bijna 20 medewerkers en een omzet van meer dan 10 miljoen Euro en vestigingen in Hengelo, QingXi (China) en Cirebon (Indonesie). Waarna hij in april 2012 het bedrijf succesvol verkoopt aan een professionele participatiemaatschappij, in combinatie met een ervaren buy-in manager.
Onderdeel van de verkooptransactie is ook het succesvolle TiTaTuinmeubelen.nl. Met dit nieuw opgezette bedrijf verrast hij in augustus 2011 voetbalminnend Nederland als hoofdsponsor van De Graafschap. En waar media-circus speelt zich af rond deze opvallende naam en vele uitzendingen op TV zijn het gevolg. Hiermee brengt Krake zijn hieronder genoemde studie in de praktijk; ’Successful brandmanagement in SME”s”.
In die tussenliggende jaren heeft hij namelijk zijn part-time studie Master of Marketing Strategy aan de Rijks Universiteit Groningen met een wetenschappelijke publicatie afgerond. In 2005 verschijnt zijn artikel in het vooraanstaande Amerikaanse wetenschappelijke tijdschrift “Journal of Product & Brand Management”, waarvoor hij een Award voor het beste artikel van dat jaar ontvangt.
Krake combineert de vele facetten van het ondernemerschap op praktische wijze en met een gedegen theoretische onderbouwing, tot een inspirerend verhaal. Met daarin een stevige audio-visuele ondersteuning bij zijn presentaties en de nodige dosis humor.
Een inspiratiebron voor iedere ondernemer!