Biografie
Biografie van Franska Stuy: alles wat je moet weten over deze spreker
Franska Stuy is een inspirerend media-merken-vernieuwer. Voormalig algemeen hoofdredacteur van het 360-graden-merk Libelle -Mediamerken-adviseur- Specialist in communicatie met vrouwen.
Franska is bedenker en bouwer van vele extensies van het merk Libelle. Van een jaarlijks thema-event voor 85.000 vrouwen tot een spraakmakend Libelle-Nieuwscafé met alle bekende Nederlandse politici, zoals Rutte, Samsom en Dijsselbloem. Daarnaast bedacht zij Libelle Daily, de online versie van Libelle met o.a. consumenten als regioreporters; Libelle-themagroepen op Facebook; Libelle fiets-modeshows; Libelle-Beachcafe; Casa Libelle, de B&B in Barcelona, met online versie en webcams; een dagelijkse online-soap op Libelle.nl en maakte zij furore met thema-Libelles in samenwerking met o.a. Marcel Wanders, Jan Taminiau, Piet Heen Eek, Piet Boon en vele andere designers.
Ze richtte bij Libelle het eerste redactionele reclamebureau op, waar 360-samenwerkingen met adverteerders werden bedacht en geproduceerd. Ze scoutte het ene na het andere talent, dat zich intussen bewezen heeft als succesvol hoofdredacteur bij o.a. VOGUE, JAN, Eigen Huis & Interieur, LINDA en Vriendin.
Continue vernieuwing en verrassing, het realiseren van ‘verslaving’ bij de klant, het scheppen van een grote vertrouwensband met de klant en het persoonlijk contact onderhouden met klanten staan hoog in haar vaandel.
Franska Stuy studeerde cum Laude en met de prijs van de stad Breda af, aan de kunstacademie afdeling mode-vormgeving. Van 1988 tot 2015 was ze hoofdredacteur van diverse mediamerken. Sleepte tijdens haar werk bij Libelle zo’n 8 prijzen in de wacht, waaronder de persoonlijke oeuvreprijs Mercur d’Or. Ze is lid van de advisory board van de University of Oxford Mississippi, waar een speciale school of journalism is.
Op inspirerende wijze, met de nodige zelfrelativering en humor kan ze vertellen en mensen inspireren. Ze doet niets liever dan kennis en ervaring delen en iedereen die ze tegenkomt helpen zijn werk, product of merk op een hoger plan te krijgen. Liefde en passie staan voorop in haar werk en in haar presentaties. Of het nou voor consumenten, vakgenoten of studenten is, ze weet iedereen met haar ideeën en verhalen nieuwe energie te geven.