Biografie
Biografie van Lucinda Douglas: alles wat je moet weten over deze spreker
Lucinda Douglas is sales- en acquisitie-expert. Met haar bedrijf Clients for Clients adviseert en traint zij ondernemers en hun medewerkers in het aanscherpen van hun verkooptechnieken en -talenten en het ontwikkelen van een positieve mindset. Met spontaniteit, warmte en enthousiasme coacht en inspireert zij. Ook spreekt zij over salestrends en het belang van zichtbaarheid.
‘Vrouw, welkom in de wereld van sales! Ga zitten en kijk eens rustig om je heen. Misschien voel je je nog wat onwennig, of heb je het angstige vermoeden dat je hier niet thuishoort want je bent ondernemer of zzp’er en géén verkoper. Wellicht denk je dat verkopen alleen iets is voor hanige en opdringerige mannen, of foute types die hun klanten zo snel mogelijk zo veel mogelijk geld uit de zak willen kloppen. Misschien hoor je een stemmetje in je hoofd eindeloos herhalen: ‘Ik kan het niet, ik kan het niet, ik kan het niet …’
Dat is gelukkig allemaal niet nodig. In het boek Sales is Sexy zul je leren dat jij jezelf niet hoeft op te dringen of te verloochenen om een goede verkoper te zijn. Je hoeft evenmin bang te zijn voor je mannelijke concurrentie, en al helemaal niet voor je klanten. Let maar eens op: als vrouw heb jij zelfs op vele gebieden vanzelf al een voorsprong! Maak daar gebruik van.’
Sales 2.0, sales 3.0, social media en de gunfactor. Net zoals op alle andere terreinen verandert het verkooplandschap razendsnel. Die trends en ontwikkelingen zijn spannend en kunnen rekenen op mijn belangstelling.
In het oog springen ook direct de ‘nieuwe’ manieren om jouw prospects en klanten te benaderen met als doel zakendoen. Zo is ‘harde’ verkoop niet meer van deze tijd, juist de zachte skills leveren nu meer omzet op. Hoe ziet dat in de praktijk eruit en ‘moet’ jij en of jouw organisatie hieraan meedoen? En wat als je het niet doet? Daarover spreek ik graag als sales spreker voor een publiek over ‘Sales in Movement’.
Sales spreker en sales is sexy
Speciaal voor ondernemende vrouwen spreek ik ook graag over vrouwen en sales. Ondernemende vrouwen zijn altijd aan het verkopen. Ongeacht dienst of product, eigen zaak of in loondienst. Een op en top salesvrouw opereert toch net even anders dan haar mannelijke ‘tegenspeler’. Om aan de vrouwelijke aanpak meer handvatten te geven, spreek ik als sales spreker voor dames en damesnetwerken. Hierin gaan het behalen van omzet, het werven van droomklanten en personal branding een resultaatgericht samenspel.